Persoane interesate

3 aprilie 2013

Liebe Munchen

Prima data in Munchen! ...si am atatea idei in acest moment ca mi-e frica sa nu pierd vreuna.
As putea scrie o carte cu cate am vazut.. si cate am concluzionat!
Incidente mai putin placute nu am avut... decat unul, pe care nici macar nu vreau sa-l iau in calcul, ca deh! fiecare tara are "uscaturile" ei.
In rest numai de bine! Cine a zis ca nemtii sunt oameni reci si neprietenosi? Eu am ramas placut impresionata de zambetele lor largi.. si de "umorul bavarez"  al unei chelnerite pusa numai pe glume din centrul Munchenului! V-o recomand si voua la - Zum Franziskaner  :)
Cei mai buni carnati/carnaciori fur immer und ewig :) i-am mancat in acest oras! Impreuna cu covrigii lor calzi nelipsiti :) Si acum ma gandesc la ei.. Bere, nu am servit, in schimb eu sunt setata cand ajung in tari precum Germania sau Austria pe sucul de mere, asa ca m-am ales cu unul delicios, savurat din plin :)
Şi dacă tot suntem la capitolul mâncat, vă recomand Hofbraeuhaus Munchen, cea mai veche berarie din oras, unde se canta muzica traditionala bavareza.
Noi am ajuns acolo chiar in duminica Pastelui si ne-am simtit.. ca la nunta :) Cireasa pe tort a fost pusa atunci cand, muzicantii i-au urat instrumental "La multi ani", unui turist ce-si sarbatorea ziua de nastere.. si cateva sute de persoane aplaudau momentul!

Guten Appetit:


Gut! In timp ce "savurati" aceste bunatati :),  eu voi scrie in continuare cate ceva..
Dupa o masa copioasa.. o plimbare sanatoasa! Asa ca, am luat-o la pas.. si am facut kilometri intregi pe jos, de si acum ma dor picioarele, dar imi placeee.. Sa tot ai genul asta de dureri! Am facut o plimbare (prin ploaie ce-i drept, dar chiar nu conteaza acest lucru cand ai atatea de vazut) in centrul orasului, prin Marienplatz, unde nu reuseam sa ma hotarasc care dintre cele doua primarii imi place mai mult :)
Foarte frumos! Si evident, printre zecile de magazine de haine/accesorii etc, care mai de care mai simandicoase, ce te "chemau" sa le "vizitezi" doar vazand vitrinele, am descoperit si preferatul meu - cel putin ca si prezentare, eu m-am indragostit! Ludwig Beck-Munich


Muuuuuuuuuuulti turisti! Foarte multi! Pentru noi, era un weekend as zice obisnuit... dar pentru ei era Sarbatoarea Pastelui! Si a fost tare frumos sa ajung in catolicism, exact de Pasti, intr-o biserica a lor!
In plus, e atat de interesant, cred ca nu exista turist care sa nu incerce sa ghiceasca originile celorlalti - dupa vorba, dupa port! Si tocmai ce mi-am dat seama ..unul dintre turistii intalniti la castel, in pantaloni scurti la 3 grade, precis era englez :)
Da! Unul dintre locurile de pe lista mea,  in care imi doream nespus de mult sa ajung, tocmai a fost bifat :)
Neuschwanstein-Castle! Peste 1,3 milioane de turiști îl viziteaza anual si nu degeaba acest castel a fost sursa de inspiratie pentru Castelul Frumoasei din Padurea Adormita din Disneyland! Este un must see! Merita cu adevarat!


In drum spre castel am intalnit si doi romani muncitori, foarte draguti cu noi, care ne-au servit cu niste gogosi delicioase :) Danke schon!

Pentru ca "in grup" am avut si cateva personaje de sex masculin, a fost necesar sa avem si cateva activitati "baietoase" de care m-am bucurat din plin si eu! 
Bmw Welt und Museum  si Allianz Arena - stadionul  echipei de fotbal FC Bayern Munchen.
Despre Muzeul BMW nu stiam mai nimic, nici nu citisem inainte despre el. Doar stiam ca este unul dintre multele si interesantele obiective turistice care nu trebuie ratate daca ajungi la Munchen.


Cladirea in care se afla acest muzeu este deosebita, cu o arhitectura care te impresioneaza inca de la inceput. Daca initial numele nu mi-a spus mai nimic, acum stiu, simt si sunt sigura ca nu am sa uit niciodata acest loc. Nu cred ca as putea descrie prea bine in cuvinte ce am trait acolo. Numai cei care au fost acolo pot intelege mai bine, deoarece sunt convinsa ca nu exista cineva care a spus dupa ce a vizitat muzeul - ,"nu mi-a placut".

Cateva poze bonus: 

M-am intors in tara si primul lucru pe care l-am auzit a fost claxonul taximetristului, in drum spre sala de fitness.. Claxona si el.. si apoi in replica.. claxonau si ceilalti! Am impresia ca e un fel de limbaj doar al lor in care singurele cuvinte pe care le intelegeam erau niste... "ceva cu sfinti si mame"!

Am avut un weekend prelungit, foarte reusit! Am realizat inca o data ce inseamna o tara civilizata, in care ordinea si disciplina inseamna NORMAL, cu o mentalitate la care noi probabil doar putem.. sa visam!

Liebe Munich... bis bald!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu